به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، مهدی حاج قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : ۲ رام قطار طی سالهای گذشته برای این خط خریداری شده که مدتی در اختیار متروی تهران قرار گرفتند.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از استهلاک آنها با پیگیری فراوان این قطارها به استان البرز و شهر کرج بازگردانده شد . وی در ادامه گفت: این قطارها تا زمان آمادهسازی بخشی از خط ۲ متروی کرج در کارخانههای لوکوموتیوسازی مپنا در شهرستان فردیس استان البرز نگهداری خواهد شد. این عضو شورا بیان داشت: قرار است بخشی از خط ۲ قطار شهر کرج سال آینده راهاندازی شود و ما ناچاریم تا زمان بهره برداری از این خط، قطارها را در شرکت مپنا نگهداری کنیم. خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر از سال ۸۵ عملیات احداث آن آغاز شده که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده . در اواخر دهه ۷۰، خط مترو تهران به میدان شهید سلطانی کرج متصل شد که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر در این مسیر جابجا می شود. همچنین پس از آن ۶ خط ریلی برای کرج پیش بینی شد که خط یک بین میدان شهید سلطانی و منطقه گلشهر کرج به طول ۱۰ کیلومتر در امتداد خط ریل صادقیه تهران- میدان شهید سلطانی احداث و در نیمه اول دهه ۸۰ زیر بار ترافیک ریلی رفت . عملیات خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر از سال ۸۵ بین کمالشهر کرج و شهرستان شهریار استان البرز آغاز شد که قرار بود که این خط در سال ۹۰ بهره برداری شود بنا به عللی مانند کمبود نقدینگی، ساخت و تکمیل آن به تاخیر افتاد . اکنون با گذشت حدود ۱۳ هنوز ۱۵ کیلومتر از تونل ۲۷ کیلومتری این خط بین میدان دانشگاه خوارزم در غرب کرج و میدان شهید سلطانی در جنوب شرقی این کلانشهر حفاری شده که در این محدوده ۱۳ ایستگاه وجود دارد. عملیات ساخت خط ۲ قطار شهر کرج با استفاده از اعتبارات ملی و مدیریت شهری کرج آغاز شد که تحریم ها و مشکلات مالی دولت و کاهش درآمدهای مدیریت شهری سبب کندی تکمیل آن شده است. اینک حدود ۶ ایستگاه خط ۲ قطار شهری در مرحله تکمیل قرار دارد و پیش بینی ها از بهره برداری تا خرداد ماه سال ۹۹ بخشی از این پروژه بهره برداری شود. چهار خط دیگر متروی کرج تنها مطالعه آنها انجام شده است.
نظرات (0)