به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، مهدی حاج قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : ۲ رام قطار طی سالهای گذشته برای این خط خریداری شده که مدتی در اختیار متروی تهران قرار گرفتند.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از استهلاک آنها با پیگیری فراوان این قطارها به استان البرز و شهر کرج بازگردانده شد . وی در ادامه گفت: این قطارها تا زمان آمادهسازی بخشی از خط ۲ متروی کرج در کارخانههای لوکوموتیوسازی مپنا در شهرستان فردیس استان البرز نگهداری خواهد شد. این عضو شورا بیان داشت: قرار است بخشی از خط ۲ قطار شهر کرج سال آینده راهاندازی شود و ما ناچاریم تا زمان بهره برداری از این خط، قطارها را در شرکت مپنا نگهداری کنیم. خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر از سال ۸۵ عملیات احداث آن آغاز شده که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده . در اواخر دهه ۷۰، خط مترو تهران به میدان شهید سلطانی کرج متصل شد که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر در این مسیر جابجا می شود. همچنین پس از آن ۶ خط ریلی برای کرج پیش بینی شد که خط یک بین میدان شهید سلطانی و منطقه گلشهر کرج به طول ۱۰ کیلومتر در امتداد خط ریل صادقیه تهران- میدان شهید سلطانی احداث و در نیمه اول دهه ۸۰ زیر بار ترافیک ریلی رفت . عملیات خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر از سال ۸۵ بین کمالشهر کرج و شهرستان شهریار استان البرز آغاز شد که قرار بود که این خط در سال ۹۰ بهره برداری شود بنا به عللی مانند کمبود نقدینگی، ساخت و تکمیل آن به تاخیر افتاد . اکنون با گذشت حدود ۱۳ هنوز ۱۵ کیلومتر از تونل ۲۷ کیلومتری این خط بین میدان دانشگاه خوارزم در غرب کرج و میدان شهید سلطانی در جنوب شرقی این کلانشهر حفاری شده که در این محدوده ۱۳ ایستگاه وجود دارد. عملیات ساخت خط ۲ قطار شهر کرج با استفاده از اعتبارات ملی و مدیریت شهری کرج آغاز شد که تحریم ها و مشکلات مالی دولت و کاهش درآمدهای مدیریت شهری سبب کندی تکمیل آن شده است. اینک حدود ۶ ایستگاه خط ۲ قطار شهری در مرحله تکمیل قرار دارد و پیش بینی ها از بهره برداری تا خرداد ماه سال ۹۹ بخشی از این پروژه بهره برداری شود. چهار خط دیگر متروی کرج تنها مطالعه آنها انجام شده است.